Info & Villkor


KONTAKT

PROGEARMOTO
(PROTUOTE FINLAND OY)

Tel: +358 400 893 438 - vardagar 09:00 - 17:00
(Vi pratar svenska, engelska och finska)

email: info@progearmoto.se

Address:
PROGEARMOTO
Rinteenlenkki 14
97220 Sinettä
Finland

VAT NR: FI20816883 

Hur vi hanterar personuppgifter - Våran integritetspolicy

 



FRAKTKOSTNAD

• Gratis för köp över 1500 Kronor - under: 89 Kronor
• Leveranstid: normalt 2-5 vardagar, kan vara längre i vissa produkter
• Vi använder olika fraktmetoder: Postnord, MyPack, DHL, beror på din adress.
Vi skickar försändelse-id:n med email.



BETALNINGSALTERNATIV

• Klarna faktura eller delbetalning
• Betala direkt med banköverföring
• Kredit & Bankkort

Klarna användavillkor
Klarna Bank AB




90 DAGAR ÅNGERRÄTT, GRATIS BYTE OCH RETUR

Du har rätt att ångra ditt köp inom 90 dagar utan att behöva ange orsak. Tidsfristen startar den dag du tar emot produkten. Varan ska återsändas till oss inom 90 dagar från det att du har åberopat ångerrätten. Retur och byten är gratis!

BYTE AV STORLEK? 
Vi rekommenderar att du gör en ny order som skickas snabbt, och vi krediterar den gamla ordern när vi för den tillbaka. Vi kan byta också, men det tar längre och vi kan inte garantera att varan finns i lager längre.

BESTÄLL FLERA STORLEK ELLER PRODUKTER ATT PROVA?
Det är möjligt men det kostar ju för oss att skicka fram och tillbaka, och man borde minska onödig transport. Välj hellre den rätta storleken enligt storlekstabellerna. Vi har rätt att välja kunder om vi någon missbrukar våra villkor.

VAD KAN RETURNERAS? 
Vid retur eller byte måste varan vara i original skick och alla delar, inklusive originalemballaget och etiketter som måste vara i original skick. Skicka inte enbart i tillverkarens originalförpackning, vi kan inte ta emot din retur då. I vissa större förpackningar kan vara komma i originalförpackning, tejpa returen med KLAR tejp i så fall.

• Vi kan inte ta emot varor som har graverats enligt din beställning eller logogravyr gjort på produkten vid beställning.
• Om du köper produkter som monteras så ska du kolla att passar innan du monterar den. Vi kan inte ta tillbaka produkter som har monterats.

Om du vill returnera, kontaka oss först: marko@progear.net

Vi skickar ett MyPack fraktsedel med email, som du kan skriva ut och lämna hos ett MyPack serviceställe (du behöver alltså inte betala returpaketet). Packa väl så att produkten och produktpaketet inte blir skadat. Skicka tillbaka i samma paket, eller likadant som den kom i. Sätt in kvittot av köpet och en beskrivning av vad du vill att vi ska göra. 

När vi har mottagit produkten/produkterna görs en återbetalning eller fakturan makuleras via Klarna (med eventuellt avdrag för returfrakten). Det tar upp till 14 arbetsdagar från det att vi har mottagit och godkänt din retur, innan du erhåller återbetalningen. 

Allmänna villkor gäller privatpersoner. Affärer mellan företag görs enligt köplagar i EU.



REKLAMATIONER & GARANTI


GARANTI 
• Vi är en officiell återförsäljare av alla varor vi säljer.
• Garantiservicen hanteras i Sverige, Finland eller hos tillverkaren.
• Fraktkostnader för garanti-ärenden måste köparen betala.
• Om felet i varan har uppstått efter att den har tagits i bruk, är det normalt garantin som gäller.

Adressen för garantiservice:
PROGEARMOTO / GARANTI
Rinteenlenkki 14, 97220 Sinttä, Finland

Vill du reklamera eller skicka en vara för garantiservice ber vi dig kontakta vår kundtjänst förstinfo@progearmoto.se

URSPRUNGLIGT FEL
• Ett ursprungligt fel, eller tillverkningsfel i en ny produkt ska reklameras inom 2 månader från att du har tagit emot varan.
• Reklamationsrätten täcker ursprungliga fel, det vill säga fel som fanns i varan vid leverans. Förvara kvittot väl då det krävs vid en reklamation.
• Om det blir fel i varan efter att den tagits i bruk på är det ett garantiärende.
• Om du har registrerat varan hos tillverkaren så är reklamationer garantiärende, även om varan är ny.

GARANTIN befattar fel som är pga. tillverkaren (tillverkningsfel) EFTER att den har tagits i bruk. Vi ansvar inte för följdskador vid montering av felaktiga eller fellevererade varor. Eventuell ersättning för felaktiga eller fellevererade varor är begränsad till varans inköpspris. Om du har registrerat varan hos tillverkaren så är reklamationer garantiärende, även om varan är ny.

Garantin gäller inte i dessa fall: En olyckshändelse efter det att konsumenten har fått varan, vid vanvår, onormal användning, att konsumenten inte följt skötsel- och serviceanvisningar.

Vi / tillverkaren / importören har rätt att försöka laga en felaktig produkt som tagits i bruk, även om det tar tid att laga eller byta den (felet är pga. tillverkningsfel). Tillverkaren / importören bedömer om det är tillverkningsfel eller inte, enligt deras garanti. Garantihantering kan ta upp till flera veckor i vissa fall.

Vi ansvarar inte för konsekvenser som påverkar en tredje part eller andra delar pga felaktig del.

Vill du reklamera eller skicka en vara för garantiservice ber vi dig kontakta vår kundtjänst förstinfo@progearmoto.se

 


 

PRISER OCH EVENTUELLA FEL I HEMSIDORNA

Eventuella fel kan bland annat utgöras av skrivfel, ofullständiga produktbeskrivningar, felaktiga priser eller felaktig information angående en produkts lagerstatus. Vi förbehåller oss rätten att korrigera sådana eventuella fel och att ändra eller uppdatera informationen när som helst utan föregående meddelande. Om fel pris har angetts för en produkt som du har beställt så kommer vi naturligtvis att meddela dig om detta och invänta ditt godkännande av det korrigerade priset innan vi fortsätter med din Beställning. Vi har rätt att avboka beställningen om fel har skett. Om kunden har redan betalat ordern, har vi rätt att avboka beställningen, och betala tillbaka pengarna.