60 DAGARS FRI RETUR

Vi har en rättvis och flexibel returpolicy. Du har 60 dagar på dig från datumet du mottog din order att returnera varor till oss för återköp.

Varorna måsta vara i nyskick, i originalemballage och måste ha etiketterna kvar. Vissa varor kan inte returneras. Retur av skadade under leveransen / felaktiga varor / garantiärenden måste godkännas av vår kundservice innan dom kan returneras.

Om du vill byta -> Lägg en ny order. Om du vill ha en annan vara; var vänlig och gör en retur på produkten, lägg sedan en ny order, det är enklast och snabbast och det är säkert att den finns i lager just nu. Eventuella fraktkostnader för den nya ordern gäller normalt. 

Returer som kan godkännas:
• Varor som är i nyskick och har sitt originalemballage, samt sina etiketter kvar. Du kan prova tex storleken på en jacka men du kan inte provköra den - då är den använd.
• Produkten kan säljas som ny
• Elektroniska produkter har inte aktiverats
• Returen är packad så att den skyddar originalpackningen

Produkter som inte kan returneras:
• Personaliserade varor, tex graverat med namn etc. 
• Använda / installerade / aktiverade produkter
• Originalpackningen eller etiketter fattas eller är sönder
• Skickad i originalpackningen eller tejpad så att den inte kan säljas som ny längre
• Delar som man försökt att montera, även om den inte passar. Se till att det är rätt produkt innan montering.
• Personliga produkter som har märkts med namn eller logga enligt din beställning

Felaktiga produkter
Vid retur av produkter som var felaktiga vid mottagandet - exempelvis på grund av felaktig packning, skador under transport eller tillverkningsfel - kommer vi naturligtvis inte att debitera någon returavgift. Kontakta oss först: info@progearmoto.se

Avgift för returfrakt tillkommer i vissa fall
Vi förstår att det kan vara svårt att välja den perfekta artikeln online, och vi vill erbjuda en rättvis och flexibel returpolicy. Ibland ser vi att kunder beställer flera artiklar i olika varianter, med avsikten att skicka tillbaka de flesta. Detta leder till kostnader och onödiga transporter. Därför behåller vi rätten att debitera returfrakt 69 Kr per produkt om betällningen innehåller mer än 1 av samma typ - till exempel 3 jackor i olika färger. Vi kan även avbryta sådana beställningar innan de skickas.

Skriv ut en retursedel här

    •    Förpacka den väl för att undvika skador under transport. Skicka inte bara i originalförpackningen.
    •    Bifoga kvittot och en beskrivning av vad du önskar göra.

REKLAMATION / GARANTIÄRENDE
Använd, trasig, felaktig produkt: kontakta oss först: info@progearmoto.se
Se REKLAMATIONER & GARANTI nedan!

När vi har mottagit produkten/produkterna görs en återbetalning eller fakturan makuleras via Klarna på samma betalningsätt som du har betalat. Det kan ta upp till 14 arbetsdagar från det att vi har mottagit och godkänt din retur, innan du erhåller återbetalningen. 

• Du kan spåra din retur genom att söka på spårningsnumret som står på ditt inlämningskvitto på transportbolagets hemsida.

 



REKLAMATIONER & GARANTI

Vill du reklamera eller skicka en vara för garantiservice ber vi dig kontakta vår kundtjänst först: info@progearmoto.se

REKLAMATIONER / GARANTI 
• Vi är en officiell återförsäljare av alla varor vi säljer. Flesta varor har minst 2 års garanti av tillverkaren.
• Garantiservicen hanteras i Sverige, Finland eller hos tillverkaren.
• Tillverkaren kan ha gett ett längre garanti än 2 år, i dessa fall hanteras garantin direkt av tillverkaren eller importören.
• Fraktkostnader för garanti-ärenden måste köparen betala.
• Om varan reklameras felaktig som ny när du får den betalat vi fraktkostnaderna. 
• Om felet i varan har uppstått efter att den har tagits i bruk, är det garantin som gäller (inte i missbruk). Då är det normal inte ett ursprungligt fel.

Adressen för garantiservice:
PROGEARMOTO / GARANTI
Rinteenlenkki 14, 97220 Sinttä, Finland

Kontakta oss först!

Garantin befattar fel som är pga. tillverkaren (tillverkningsfel) efter att den har tagits i bruk. Vi ansvar inte för följdskador vid montering av felaktiga eller fellevererade varor. Eventuell ersättning för felaktiga eller fellevererade varor är begränsad till varans inköpspris. Garantin gäller inte i dessa fall: En olyckshändelse efter det att konsumenten har fått varan, vid vanvår, onormal användning, att konsumenten inte följt skötsel- och serviceanvisningar.

Vi och tillverkaren har rätt att försöka laga en felaktig produkt, även om det tar tid att laga eller byta den (felet är pga. tillverkningsfel). Importören eller tillverkaren bedömer om det är tillverkningsfel eller inte, enligt deras garanti.


FEL I LEVERANSEN

Vi betalar naturligtvis returen för våra fel i ordern.

Alla reklamationer ska anmälas via mejl och måste bli godkända innan du gör en retur. För att reklamera en vara, vänligen skicka en beskrivning av problemet samt bilder eller en video som illustrerar problemet på tydligast möjliga sätt. Om det är ett problem som inte syns på bild måste vi ändå ha minst en bild på produkten så vi kan se vilket skick den befinner sig i. Om du har fått fel vara, ta en bild med etiketten på varan och en bild på följesedeln.

Dessa allmänna villkor gäller enbart privatpersoner. Affärer mellan företag görs enligt köplagar i EU.

KONTAKT

Tel: +358 400 893 438 - vardagar 09:00 - 16:00
(Vi pratar svenska, engelska och finska)

email: info@progearmoto.se

Address:
PROGEARMOTO
Rinteenlenkki 14
97220 Sinettä
Finland